اندر عوالم خودی...

نکات قرآنی و روایی

اندر عوالم خودی...

نکات قرآنی و روایی

قهرمان

فَکِیدُونىِ جَمِیعًا ثُمَّ لَا تُنظِرُونِ (55) إِنىّ‏ِ تَوَکلَّْتُ عَلىَ اللَّهِ رَبىّ‏ِ وَ رَبِّکمُ  مَّا مِن دَابَّةٍ إِلَّا هُوَ ءَاخِذُ  بِنَاصِیَتهَِا  إِنَّ رَبىّ‏ِ عَلىَ‏ صِرَطٍ مُّسْتَقِیمٍ(56) فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقَدْ أَبْلَغْتُکمُ مَّا أُرْسِلْتُ بِهِ إِلَیْکمُ‏ْ  وَ یَسْتَخْلِفُ رَبىّ‏ِ قَوْمًا غَیرَْکمُ‏ْ وَ لَا تَضُرُّونَهُ شَیًْا  إِنَّ رَبىّ‏ِ عَلىَ‏ کلُ‏ِّ شىَ‏ْءٍ حَفِیظٌ(57)

 

حضرت هود علی نبینا و علیه السلام در راه ایفای وظیفه الهی خود چنان دل پرتوان و شجاعی دارد که یک تنه در مقابل کفار می­ایستد و می­فرماید: همه شما جمع شوید و علیه من توطئه کنید و اصلاًً مراعات مرا نکنید. وقتی من به خدایی توکل کرده­ام که رب من و رب شماست و هیچ جنبنده­ای در عالم نیست مگر اینکه در گرو ید قدرت اوست،هر چه می­خواهید بر علیه من انجام دهید. وقتی خداوندگار من نگهدار من است، شما چکاره­اید؟ اومی­تواند قوم شما را که به این جمعیت بی جماعتتان سخت می­نازید، نابود سازد و قوم دیگری را بجای شما پدید آورد در حالیکه هیچ آسیب و ضرری به او نمی­رسد.

شاید برای امثال بنده که حتی در عمل به وازین حق نیز منتظر تأیید دیگران هستم و می­خواهم در ازای عمل به حق حتماً تشویق شوم و قدر و ارجم بالاتر رود، قابل فهم نباشد ک پشت گرمی به خداوند متعال رب العالمین انسان را به چه مرتبه­ای ارتقاء می­دهد که ترس را در مقابل چشمانش به دار می­آویزند. ولی او قهقهه­ای نثار کینه توزان آلوده مردار دنیا سر می­دهد و می­گوید: علیه من اصلاً کم نگذارید. او پشت و پناه من است.

اگرکلّ عالم کافر به اوتعالی باشند، هود مؤمن به الله است و ذره­ای در توکلش کاستی نمی­گیرد. او خود را وقف وظیفه رسالت نموده است. نه با کسی غرض شخصی دارد و نه چیزی. آنچه می­گوید مبتنی بر وظیفه رسالت است.

نظرات 4 + ارسال نظر
سعید پنج‌شنبه 2 خرداد 1387 ساعت 04:54 ب.ظ http://www.f10.doom.ir

سلام دوست عزیز وبلاگ باحالی داری امیدوارم موفق بشی.اگر مایلی تبادل لینک کنیم؟

سلام. قربان ظاهرا این آدرسی که نوشته اید صحیح نیست و نمی توان به وبلاگ شما دسترسی پیدا کرد. خیلی مشتاق دیدار وبلاگتون هستم تا باهاش آشنا بشم.
یا حق

دوست شما پنج‌شنبه 2 خرداد 1387 ساعت 05:44 ب.ظ http://music-mobile.persianblog.ir/

سلام دوست عزیز
این یک دعوت از شما برای پیوستن به جمع بیش از 50000 نفری مشترکین بنیاد پارسیان است. شما با داشتن وبلاگ پر محتوا و با سابقه چرا اقدام به کسب درآمد از طریق وبلاگ خود نمیکنید؟برای این کار بنیاد پارسیان شرایط عالی را برای مشترکین خود فراهم کرده است که شامل پرداخت 300 تومان به ازای هر کلیک و 10000 تومان به ازای معرفی عضو جدید به شما است.شما سایت دیگری با این شرایط پیدا نخواهید کرد.برای اطلاعات بیشتر به وبلاگhttp://music-mobile.persianblog.ir/ سر بزنید و روی آگهی مربوطه در ابتدای صفحه کلیک کنید.در صورتی که قانع شدید و تصمیم به عضو شدن در این سایت گرفتید لطفا در قسمت ثبت سفارش خود نام کاربری sahar975@yahoo.com را وارد کنید.
به یک بار سر زدن و خواندن مطالبش می ارزه.
اگر سر زدین و یا عضو شدین حتما خبرم کنید.
منتظرتون هستم
ممنون

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 خرداد 1387 ساعت 08:06 ب.ظ

خدا قوت

خاکسار میکده دوشنبه 6 خرداد 1387 ساعت 04:16 ب.ظ http://zolal121.persian.com

یا حسین .ع. سلام علیرضا خان (ببخشید: جان)...خوبی برادر...حظ بردم...انشاءا... همیشه محظوظ باشی...خدانگهدارت گل سرسبد...یا علی .ع.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد